Facebook Messenger Marketing

Facebook Messenger wordt een steeds belangrijker platform, omdat steeds meer merken profiteren van advertenties op het Facebook Messenger-platform. Maar wat is Facebook Messenger marketing precies? We hebben deze pagina samengesteld om al je Facebook Messenger-marketingvragen te beantwoorden en je op weg te helpen met je eerste campagne op het platform.

MESSENGER

Waarom Facebook Messenger?

Bedrijven realiseren zich steeds meer dat er veel meer mogelijkheden zijn met Facebook. Steeds meer klanten verwachten dat merken contact opnemen en gepersonaliseerde berichten leveren, ongeacht of ze zich op e-mail of sociale media bevinden. Met meer dan 300 miljoen actieve gebruikers wereldwijd is het logisch voor bedrijven van elke omvang om Facebook Messenger te gebruiken voor een-op-een communicatie met klanten.
Maak afspraak


Soorten Facebook Messenger-advertenties

1. Gepromoveerde post
2. Gesponsord storie
3. Aanbiedingen
4. Verhaaladvertenties
5. Chatbots
6. Loyaliteitsprogramma's
7. Web weergaven

8. Mobiele app-installaties
9. Websiteconversies
10. Reacties op het evenement
11. Click-to-Messenger-advertenties
12. Aangepaste doelgroepen
13. Dynamische product advertenties


Waarin verschillen Facebook Messenger-advertenties van mijn andere Facebook-advertenties?

Met traditionele Facebook-advertenties moet je een publiek vanaf nul opbouwen; met Messenger-advertenties kun je iedereen die je pagina een bericht heeft gestuurd, automatisch toevoegen aan een aangepaste doelgroep (een zogenaamde lijst met contactpersonen). Dit betekent dat je je geen zorgen hoeft te maken over het verzamelen van nieuwe leads of het opbouwen van een publiek vanaf nul. Je kunt deze bestaande contacten gebruiken in je campagne!


Is Facebook Messenger gratis?

Ja, er zijn geen kosten verbonden aan het gebruik van Facebook Messenger.


Heb je een Facebook account nodig voor Facebook Messenger?

Nee, in het Messenger verleden (Tot Dec 2019) was het mogelijk om met de app te gebruiken zonder een Facebook account. Inmiddels is dit niet meer mogelijk en heb je een Facebook account nodig om Facebook Messenger te gebruiken.


De beste tijd om klanten te bereiken via Messenger

Als je je op een specifieke branche of demografie richt, doe dan wat onderzoek en stuur berichten naar die doelgroep wanneer de kans het grootst is dat ze reageren, en ook wanneer je concurrenten hen geen berichten sturen (Je kunt dit controleren op de beste berichttijden voor concurrenten Pagina's). Het enige voorbehoud hier is dat als je een specifiekere call-to-action hebt, je deze buiten de piekuren van berichten wilt houden (bijvoorbeeld een aanbieding waarbij mensen meteen klikken om hiervan te profiteren). Anders kunnen die mensen hun interesse verliezen terwijl ze wachten op een onmiddellijke reactie.


Hoe werkt remarketing op Messenger

We zien klanten die onze website of mobiele app al een tijdje niet hebben bezocht, via advertenties op Facebook, Instagram en andere sites op internet. Vervolgens nodigen we ze uit om hun winkelervaring in Messenger voort te zetten. Mensen besteden elke dag meer dan 200 minuten aan Messenger op internet en mobiel, dus er is voldoende ruimte voor berichten die mensen terugleiden naar je website of app.


Hoe weet ik of de advertentie goed is?

De enige manier om zeker te weten of een platform of tool resultaten kan opleveren is om deze te testen. De meeste bedrijven besteden jaren aan het doen van tests om te zien wat het beste werkt bij hun publiek en er zijn drie hoofdbenaderingen: A / B-testen; Multivariate testen; en Split URL Testing. Alle drie hebben ze hun voor- en nadelen, maar ze zijn allemaal bewezen succesvol te zijn wanneer ze correct worden gebruikt.


Merkbekendheid creΓ«ren met je Facebook Messenger-kanaal.

Er zijn een heleboel manieren om merkbekendheid op te bouwen, maar het maken van een merkchatbot voor Facebook Messenger is misschien wel een van de meest effectieve. Bedrijven kunnen hun eigen branded chatbot gebruiken om: vragen over hun product en diensten te beantwoorden, promoties en kortingen te bieden, klantloyaliteits- en retentiecampagnes te maken en nog veel meer.


Kan ROS Marketing mijn advertenties maken?

Je hebt een geweldige boodschap en een geweldig product, maar kun je je doelgroep targeten via Messenger marketing? Omdat berichten-apps met de dag populairder worden, is het logisch om ze te gebruiken als marketingtools. Volgens recent onderzoek gebruikt 92% van de smartphonegebruikers berichten-apps en stuurt 31% minstens 60 berichten per dag op hun telefoon. Gemiddeld besteden mensen 5 uur per week alleen aan berichten.

Kortom, messaging is een essentieel onderdeel van ons dagelijks leven geworden.
Als je wilt dat je advertenties worden gezien, stuur ons dan bericht!
Maak afspraak