Zoekmachine optimalisatie SEO

Als je een website hebt, is de kans groot dat je nieuwe klanten probeert aan te trekken en aan je te binden. Maar hoe goed je product of dienst ook is, als mensen het niet kunnen vinden, wordt het niet verkocht. Daarom is zoekmachineoptimalisatie (SEO) tegenwoordig zo'n belangrijk onderdeel van marketing. Bij zoekmachineoptimalisatie optimaliseer je de content op je website voor de zoekmachine.

Beste online marketing bureau van Nederland

ZOEKMACHINEOPTIMALISATIE ON PAGE

Zoekmachine Optimalisatie SEO

Als je wilt dat je website hoger scoort, begin dan met een strategie voor zoekmachineoptimalisatie. Je hebt geen mooi ontwerp of zelfs inhoud van hoge kwaliteit nodig, maar het helpt. Wat je wel nodig hebt, is een duidelijk begrip van hoe zoekmachines werken en hoe ze inkomsten genereren door advertenties op hun resultatenpagina's weer te geven. Gelukkig hebben we bij ROS Marketing een goed advies om dat begrip te krijgen: start gewoon met schrijven en maak wat inhoud voor jezelf. Pas dan zal je beginnen te begrijpen hoe moeilijk het kan zijn om je te onderscheiden van al je concurrenten, en waarom SEO-strategieën zo belangrijk zijn voor elk bedrijf dat zijn merkidentiteit online wil opbouwen.

Geef jezelf gemoedsrust en laat je Zoekmachineoptimalisatie SEO strategie (en nog veel meer) aan ons over.
Maak afspraak


Tips voor Zoekmachine Optimalisatie SEO

Optimaliseren voor zoekmachines is een geweldige manier om meer verkeer naar je site te trekken. Je kunt dit doen door strategieën te gebruiken zoals het optimaliseren van je titels, metabeschrijvingen en trefwoorden; het publiceren van nuttige inhoud; en deelname aan sociale media.
Als je ervoor zorgt dat je site snel wordt geladen, hoog scoort op relevante zoekopdrachten en sterke beveiligingsmaatregelen gebruikt, trek je meer mensen aan dan wanneer je deze stappen niet zou nemen. Blijf lezen voor meer tips over hoe je jouw website kunt optimaliseren voor zoekmachines.


Bestudeer je publiek

Een van de grootste SEO-truckjes is leren over je publiek en je op hen richten. Voordat je zoekwoorden voor je site kunt targeten, moet je weten wie het gaat lezen en naar wat voor soort dingen ze op zoek zijn. Ontdek of de meeste mensen die van zoekmachines komen gemiddeld vijf pagina's lezen of dat ze slechts een paar seconden op elke pagina doorbrengen. Dit helpt je waar je zoekwoorden plaatst en hoe vaak je ze op een pagina gebruikt. Als mensen bijvoorbeeld veel tijd op je site doorbrengen, is het waarschijnlijk goed om wat extra aandacht te besteden aan het maken van deelbare inhoud met foto/video content die gebruikers het gevoel geeft dat ze waar voor hun geld/tijd krijgen wanneer ze meerdere pagina's lezen.


Clickbait

Een Geweldige clickbait kliks een beetje subjectief, maar over het algemeen verwijst het naar goed geschreven inhoud die je doelgroep daadwerkelijk helpt. Om hoger te scoren op pagina's met zoekresultaten van zoekmachines (SERP's), heb je om te beginnen een clickbait nodig - boeiende inhoud die mensen willen delen. Een geweldige manier om clickbait te maken, is door deskundig advies en / of een stapsgewijze handleiding te geven op basis van je specifieke expertisegebied.
Als je bijvoorbeeld een softwarebedrijf exploiteert dat software voor het beheer van sociale media verkoopt, schrijf dan een boeiend stuk waarin wordt uitgelegd waarom kleine bedrijven moeten investeren in marketing op sociale media in plaats van online advertenties. Hoe interessanter en nuttiger je inhoud is, hoe groter de kans dat mensen het gaan delen - wat een grotere SEO-blootstelling voor je website betekent!


Rijke content

Als je wilt dat je site hoog scoort op de resultatenpagina's van zoekmachines, zorg er dan voor dat deze rijk is aan relevante en waardevolle inhoud. Een pagina die bijvoorbeeld praat over hoe cool honden zijn, krijgt niet veel 'punten' van Google, omdat er niet veel op zoekwoorden gerichte inhoud op staat. Daarin tegen zal een pagina die honden als huisdier bespreekt, samen met hun gezondheidsvoordelen en verzorgingstips, zeer trefwoordrijk zijn - en zal waarschijnlijk hoog scoren wanneer iemand zoekt naar trefwoorden voor huisdierverzorging.
Dit geldt vooral als je een afbeelding van een hond toevoegt (Google houdt van foto's), en wat dacht je van video's! Het toevoegen van links van goede kwaliteit die naar je site verwijzen, is ook een andere manier om de ranking te verhogen.

Hoe meer waarde je toevoegt aan je pagina voor de bezoeker hoe meer Google je pagina leuk zal vinden.


Bouw je website voor de bezoeker

Je kunt in de verleiding komen om je website te bouwen voor zoekmachines, met veel geoptimaliseerde zoekwoorden. Niet doen.
Het bouwen van een website voor zoekmachines helpt je alleen om verkeer te krijgen van mensen die op zoek zijn naar deze specifieke zoekwoorden. Het zal je niet helpen om die bezoekers om te zetten in klanten. Daarom heb je een website nodig die speciaal is ontworpen voor bezoekers, die op zoek zijn naar precies wat je hen kunt bieden. Je wilt dat je site vragen beantwoordt en oplossingen biedt, niet noodzakelijkerwijs specifieke zoekwoorden die mensen de hele dag in Google typen (hoewel sommige daarvan van toepassing kunnen zijn).

Verplaats je in de schoenen van je bezoeker en optimaliseer je website zodat deze past bij wat ze willen.
Houd deze tip in gedachten bij het maken van een website.


Schrijf geweldige koppen

Het schrijven van een geweldige kop is net zo belangrijk als het schrijven van een onweerstaanbare onderwerp regel in je e-mail, het posten op sociale media of het delen met iemand. Als je vanaf die eerste seconde de aandacht niet kunt vangen en vasthouden, krijg je niet meer dan een vluchtige blik. En als niemand langer dan een paar seconden naar je bericht kijkt, wat heeft het dan voor zin? Je bericht moet mensen boeien en dwingen om het allemaal te lezen. Je wilt lezers die rondklikken en actie ondernemen; je wilt dat ze zo verslaafd zijn dat ze terugkomen voor meer van je content. Dat gebeurt niet als ze niet begrijpen wat ze krijgen als ze op je titel klikken of je link volgen.

Je bereikt dit het snelste door echte waarde te leveren over het onderwerp waar je lezer naar op zoek is.


Een snelle website verbetert je SEO

Zorg ervoor dat je website zo snel mogelijk wordt geladen door je pagina's kort en eenvoudig te houden. Vergeet niet dat SEO geen exacte wetenschap is. Er zijn duizenden factoren die van invloed zijn op waar je scoort op de resultatenpagina's van zoekmachines, dus er is geen manier om een specifieke positie te garanderen (behalve ervoor te betalen). Maar het maken van een snel ladende website brengt je dichter bij die toppositie.



ZOEKMACHINEOPTIMALISATIE OFF PAGE

SEO en SEA

SEO (Zoekmachineoptimalisatie) en SEA (Zoekmachineadvertenties) zijn twee verschillende marketing mogelijkheden die kunnen samenwerken om bedrijven te helpen hun online aanwezigheid te verbeteren en uiteindelijk meer inkomsten te genereren. SEO staat voor zoekmachine optimalisatie.

SEO gaat over het optimaliseren van je website voor zoekmachines, zodat deze hoger wordt weergegeven op zoekopdrachten met betrekking tot je bedrijf of product in het organische gedeelte van de SERP.

SEA staat voor Zoek Machine Advertenties. Bij SEA betaal je geld om je bedrijf bovenaan een resultatenpagina van een zoekmachine (SERP) weer te geven. Wanneer iemand iets in Typt in Google en op een van die gesponsorde links klikt, betaal je een bepaald bedrag aan Google.

Je kunt je SEO (Zoekmachineoptimalisatie) en SEA (Zoekmachineadvertenties) strategie op elkaar afstemmen om op deze manier meer terrein te winnen in de SERP van de zoekterm waar je als bedrijf op gevonden wilt worden.


Lokale SEO

Lokale SEO betekend dat het optimaliseren van je website voor lokale bezoekers. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om je lokale vermeldingen op zoekmachines te optimaliseren. Deze omvatten: optimalisatie van lokale vermeldingen. Wanneer je een bakkerij bent en graag klanten wilt die taarten bij je afnemen dan is het lastig om op de zoekterm: Taarten gevonden te worden. Met lokale SEO focus je niet op de algemene zoekterm maar op de lokale bezoeker door de plaatsnaam achter de zoekterm te plakken. Op de zoekterm: Taarten Beuningen, is een stuk minder concurrentie en zal je sneller gevonden worden.

Andere goede tips voor lokale SEO zijn, claim en verifieer je Google Mijn Bedrijf -pagina, laat een virtuele tour maken & voeg deze inhoud toe aan je Google Mijn Bedrijf pagina. Voeg hoge kwaliteit & informatie over je bedrijf toe, onderzoek trefwoorden voor lokale zoekopdrachten en optimaliseer je foto's.


Maak gebruik van sociale media

De belangrijkste manier om ervoor te zorgen dat zoekmachines (en mensen) je site vinden, zijn links van andere sites. Hoe meer links je naar je site verwijst, hoe hoger je positie in de zoekresultaten. Denk dus na over een strategie voor het verdienen van links van sites die relevant zijn voor de jouwe. In sommige gevallen kan een link zo eenvoudig zijn als actief zijn op Twitter of LinkedIn en contact opnemen met marktleiders of bloggers die waarde kunnen vinden in het opnemen van een link terug naar je site. Andere keren kan het nodig zijn om betrokken te raken bij evenementen die geïnteresseerde partijen aantrekken, deel te nemen aan wedstrijden op sociale media of programma's voor het delen van inhoud en links terug te geven als onderdeel van hun servicevoorwaarden.


Prioriteit geven aan links van andere sites

Het spreekt voor zich dat het voor je bedrijf veel gemakkelijker is om hoog te scoren op pagina's met zoekresultaten van zoekmachines (SERP's) als je veel links van andere sites heeft. Hoe meer links je website heeft en hoe beter hun kwaliteit (bepaald door een aantal factoren), hoe hoger je site waarschijnlijk zal scoren. Zoekmachines zien links als een vorm van goedkeuring: als veel mensen naar één URL met hun eigen links verwijzen, zeggen ze in wezen: Hey! Bekijk deze website! Dus ga netwerken; als mensen nee zeggen, betekent dat niet nee, het betekent alleen dat ze er nog niet helemaal klaar voor zijn. Vraag het later nog eens!


Google Analytics gebruiken om je resultaten bij te houden

Google Analytics is een gratis tool voor websiteverkeer en marketinganalyse. Als je een eigen website hebt, geeft Google Analytics je allerlei inzichten in hoe mensen je site gebruiken. Het is een van die onschatbare tools die elk bedrijf zou moeten gebruiken. Ik ga hier niet in detail treden over hoe het werkt (zie onze Google Analytics pagina daarvoor), maar weet dat als je Google Analytics niet op je site instelt, het is alsof je 's nachts over een weg rijdt zonder koplampen. We raden aan om deze web tool te gebruiken.


Google Search Console

Een van de eerste dingen om je website hoger in Google te laten scoren, is inloggen op je Google Search Console (voorheen bekend als Google Webmaster Tools). Dit is een gratis tool aangeboden door Google waarmee je de aanwezigheid van je sites op hun zoekmachine kunt beheren. Door naar specifieke pagina's en zoekwoorden te kijken, kun je zien welk type verkeer elke pagina van je site aantrekt, en welke veel vertoningen krijgen maar lage klikfrequenties hebben. Als een pagina klikken trekt maar niet converteert, is het misschien tijd voor enkele wijzigingen.


SEO Reviews

Het ontvangen van beoordelingen van andere websites die terug linken naar je bedrijf is een van de vele dingen die je kunt doen om je SEO-resultaten te verbeteren. Google en andere zoekmachines hechten doorgaans meer waarde aan sites met betere inhoud en meer verkeer. Zo bepalen ze welke pagina als eerste moet worden weergegeven wanneer een gebruiker bepaalde zoekwoorden invoert in hun zoekmachine.


Laat ons je SEO regelen

SEO lijkt misschien verwarrend maar een website kan anno 2022 / 2023 niet zonder een zoekmachineoptimalisatie SEO strategie.

Wij kunnen je helpen. Stuur ons een berichtje en we fixen het voor je.

Maak afspraak