ZOEKMACHINEOPTIMALISATIE ON PAGE
Zoekmachine Optimalisatie SEO
Als je wilt dat je website hoger scoort, begin dan met een strategie voor zoekmachineoptimalisatie. Je hebt geen mooi ontwerp of zelfs inhoud van hoge kwaliteit nodig, maar het helpt. Wat je wel nodig hebt, is een duidelijk begrip van hoe zoekmachines werken en hoe ze inkomsten genereren door advertenties op hun resultatenpagina's weer te geven. Gelukkig hebben we bij ROS Marketing een goed advies om dat begrip te krijgen: start gewoon met schrijven en maak wat inhoud voor jezelf. Pas dan zal je beginnen te begrijpen hoe moeilijk het kan zijn om je te onderscheiden van al je concurrenten, en waarom SEO-strategieën zo belangrijk zijn voor elk bedrijf dat zijn merkidentiteit online wil opbouwen.
Geef jezelf gemoedsrust en laat je Zoekmachineoptimalisatie SEO strategie (en nog veel meer) aan ons over.
Maak afspraak
Tips voor Zoekmachine Optimalisatie SEO
Optimaliseren voor zoekmachines is een geweldige manier om meer verkeer naar je site te trekken. Je kunt dit doen door strategieën te gebruiken zoals het optimaliseren van je titels, metabeschrijvingen en trefwoorden; het publiceren van nuttige inhoud; en deelname aan sociale media.
Als je ervoor zorgt dat je site snel wordt geladen, hoog scoort op relevante zoekopdrachten en sterke beveiligingsmaatregelen gebruikt, trek je meer mensen aan dan wanneer je deze stappen niet zou nemen. Blijf lezen voor meer tips over hoe je jouw website kunt optimaliseren voor zoekmachines.
Bestudeer je publiek
Een van de grootste SEO-truckjes is leren over je publiek en je op hen richten. Voordat je zoekwoorden voor je site kunt targeten, moet je weten wie het gaat lezen en naar wat voor soort dingen ze op zoek zijn. Ontdek of de meeste mensen die van zoekmachines komen gemiddeld vijf pagina's lezen of dat ze slechts een paar seconden op elke pagina doorbrengen. Dit helpt je waar je zoekwoorden plaatst en hoe vaak je ze op een pagina gebruikt. Als mensen bijvoorbeeld veel tijd op je site doorbrengen, is het waarschijnlijk goed om wat extra aandacht te besteden aan het maken van deelbare inhoud met foto/video content die gebruikers het gevoel geeft dat ze waar voor hun geld/tijd krijgen wanneer ze meerdere pagina's lezen.
Clickbait
Een Geweldige clickbait kliks een beetje subjectief, maar over het algemeen verwijst het naar goed geschreven inhoud die je doelgroep daadwerkelijk helpt. Om hoger te scoren op pagina's met zoekresultaten van zoekmachines (SERP's), heb je om te beginnen een clickbait nodig - boeiende inhoud die mensen willen delen. Een geweldige manier om clickbait te maken, is door deskundig advies en / of een stapsgewijze handleiding te geven op basis van je specifieke expertisegebied.
Als je bijvoorbeeld een softwarebedrijf exploiteert dat software voor het beheer van sociale media verkoopt, schrijf dan een boeiend stuk waarin wordt uitgelegd waarom kleine bedrijven moeten investeren in marketing op sociale media in plaats van online advertenties. Hoe interessanter en nuttiger je inhoud is, hoe groter de kans dat mensen het gaan delen - wat een grotere SEO-blootstelling voor je website betekent!
Rijke content
Als je wilt dat je site hoog scoort op de resultatenpagina's van zoekmachines, zorg er dan voor dat deze rijk is aan relevante en waardevolle inhoud. Een pagina die bijvoorbeeld praat over hoe cool honden zijn, krijgt niet veel 'punten' van Google, omdat er niet veel op zoekwoorden gerichte inhoud op staat. Daarin tegen zal een pagina die honden als huisdier bespreekt, samen met hun gezondheidsvoordelen en verzorgingstips, zeer trefwoordrijk zijn - en zal waarschijnlijk hoog scoren wanneer iemand zoekt naar trefwoorden voor huisdierverzorging.
Dit geldt vooral als je een afbeelding van een hond toevoegt (Google houdt van foto's), en wat dacht je van video's! Het toevoegen van links van goede kwaliteit die naar je site verwijzen, is ook een andere manier om de ranking te verhogen.
Hoe meer waarde je toevoegt aan je pagina voor de bezoeker hoe meer Google je pagina leuk zal vinden.
Bouw je website voor de bezoeker
Je kunt in de verleiding komen om je website te bouwen voor zoekmachines, met veel geoptimaliseerde zoekwoorden. Niet doen.
Het bouwen van een website voor zoekmachines helpt je alleen om verkeer te krijgen van mensen die op zoek zijn naar deze specifieke zoekwoorden. Het zal je niet helpen om die bezoekers om te zetten in klanten. Daarom heb je een website nodig die speciaal is ontworpen voor bezoekers, die op zoek zijn naar precies wat je hen kunt bieden. Je wilt dat je site vragen beantwoordt en oplossingen biedt, niet noodzakelijkerwijs specifieke zoekwoorden die mensen de hele dag in Google typen (hoewel sommige daarvan van toepassing kunnen zijn).
Verplaats je in de schoenen van je bezoeker en optimaliseer je website zodat deze past bij wat ze willen.
Houd deze tip in gedachten bij het maken van een website.
Schrijf geweldige koppen
Het schrijven van een geweldige kop is net zo belangrijk als het schrijven van een onweerstaanbare onderwerp regel in je e-mail, het posten op sociale media of het delen met iemand. Als je vanaf die eerste seconde de aandacht niet kunt vangen en vasthouden, krijg je niet meer dan een vluchtige blik. En als niemand langer dan een paar seconden naar je bericht kijkt, wat heeft het dan voor zin? Je bericht moet mensen boeien en dwingen om het allemaal te lezen. Je wilt lezers die rondklikken en actie ondernemen; je wilt dat ze zo verslaafd zijn dat ze terugkomen voor meer van je content. Dat gebeurt niet als ze niet begrijpen wat ze krijgen als ze op je titel klikken of je link volgen.
Je bereikt dit het snelste door echte waarde te leveren over het onderwerp waar je lezer naar op zoek is.
Een snelle website verbetert je SEO
Zorg ervoor dat je website zo snel mogelijk wordt geladen door je pagina's kort en eenvoudig te houden. Vergeet niet dat SEO geen exacte wetenschap is. Er zijn duizenden factoren die van invloed zijn op waar je scoort op de resultatenpagina's van zoekmachines, dus er is geen manier om een specifieke positie te garanderen (behalve ervoor te betalen). Maar het maken van een snel ladende website brengt je dichter bij die toppositie.