VIRTUAL REALITY
Wat is Virtual Reality
Je hebt vast wel eens gehoord van virtual reality. Het werd voor het eerst populair gemaakt door sciencefiction, maar wat je misschien nog niet hebt gehoord, is dat het al op grote schaal in Azië & Noord-Amerika wordt gebruikt.
Virtual reality (VR) is een computer gegenereerde simulatie van een driedimensionaal beeld of omgeving waarmee een persoon op een schijnbaar echte of fysieke manier kan communiceren met behulp van speciale elektronische apparatuur, zoals een helm met een scherm erin of handschoenen uitgerust met sensoren. Virtuele realiteiten creëren kunstmatig zintuiglijke ervaringen, die zicht, aanraking, gehoor en geur kunnen omvatten. Virtual reality bevat voornamelijk visuele informatie (gebruikt in mixed reality VR), maar ook andere soorten sensorische input zoals geluid via luidsprekers of hoofdtelefoons gericht op VR-gebruikers.
Virtual Reality Apps
Virtual Reality marketeers ontdekken steeds vaker dat Virtual Reality in combinatie met apps kan worden gebruikt om een meeslepende gebruikerservaring te bieden. Pokémon Go gebruikt bijvoorbeeld de camera van een smartphone als viewport voor AR-inhoud die over de realiteit wordt gelegd, maar Virtual Reality ervaringen zoals Oculus Rift gaan een stap verder en dompelen gebruikers onder in kunstmatige werelden waar ze communiceren met virtuele inhoud. Naarmate er meer toepassingen van VR blijven ontstaan, zal het duidelijk worden dat zogenaamde augmented reality slechts één element is van de bredere revolutie die wordt aangedreven door Virtual Reality-marketing. In feite zijn er enkele aanwijzingen dat virtuele technologie zal worden opgenomen in toekomstige iteraties van The Metaverse Project.
Voordelen van het gebruik van Virtual Reality
Virtual reality kan je meenemen naar bijna elke wereld die je maar kunt bedenken. Bij het op de markt brengen van een product geeft het mensen een eerste blik op wat ze misschien kopen, waardoor ze het in wezen uit de eerste hand kunnen ervaren voordat ze hun beslissing nemen. Consumenten die op de een of andere manier zijn blootgesteld aan virtual reality, zullen eerder producten kopen die aansluiten bij hun interesses, in plaats van alleen op advertenties te vertrouwen.