nlende

Google Tag Manager Triggers.

Bij Google Tag Manager Triggers staan bekend als wanneer iemand een formulier invult en deze verstuurd dan wordt er een trigger verstuurd.Hoe je deze gebruikt en welke mogelijkheden er nog meer mogelijk zijn in Google Tag Manager met triggers, leggen we op deze pagina uit.

  • TriggersGTM
  • GebeurtenissenGTM

Triggers.

Zoals we zojuist bij Tags aangaven, heeft elke tag heeft zijn eigen missie en zijn eigen specifieke functie. Dit kan zijn voor wanneer een bezoeker op een link klikt, een formulier invult, een bestand download etc.. Deze gebeurtenissen staan bekend als triggers.

Het kan zijn dat je wilt bijhouden hoe vaak een bepaald bestand gedownload is of hoe vaak een formulier een formulier is ingevuld. Dit soort gebeurtenissen staan bekend als triggers en aan alle tags moet er ten minste één trigger zijn toegewezen, anders meet het niets.

Zie het onderstaande voorbeeld:

Voorbeeld 1

1. GTM
2. Bezoeker op de website klikt downloaden
3. Geen trigger
4. Geen data

Voorbeeld 2

1. GTM
2. Bezoeker op de website klikt downloaden
3. Trigger + Tag
4. Data

GTM triggers FAQ.

Veelgestelde vragen over bezoekers op je website. Op verzoek van onze klanten en volgers hebben we hier een lijst gemaakt met de meest gestelde vragen en antwoorden over Google Tag Manager Triggers.

Google Tag Manager is een gratis tool waarmee je (marketing)tags (codefragmenten of trackingpixels) op je website (of mobiele app) kunt beheren en implementeren zonder dat je de code hoeft te wijzigen.

Google Tag Manager hulp en ondersteuning voor je website? Lees onze informatie pagina's over Google Tag Manager voor hoe je deze online tool gebruikt.