nlende

Google Tag Manager

Google Tag Manager (GTM) is één van de gratis software dienst van Google waarmee je verschillende soorten code (tags) op je website kunt installeren en aanpassen.

Het grootste voordeel van Google Tag Manager is je tags kan implementeren zonder hulp van (web)ontwikkelaars. Dit is een groot voordeel en geef veel flexibiliteit als je bijvoorbeeld een bepaalde periode data verzamelen of testen wilt uitvoeren.

Google Tag Manager zorgt ervoor dat je bij aanpassingen in je website niet bij de broncode van de website komt en dus verstoren maar dat je toch aan de achterkant van een website wijzigingen kan doorvoeren.

Goede voorbeelden van tags zijn Google Analytics-tracking code, Google Analytics-gebeurteniscodes, Google Ads-conversiescript en remarketing tags. Er zijn nog veel meer soorten code’s die met Google Tag Manager aan je website kunnen worden toegevoegd, inclusief aangepaste codes.

Lees meer

Google Analytics certificaten

Deze certificaten zijn te behalen bij Google zelf en je hebt uitgebreide praktijk kennis nodig van de digitale analyses en het Google Tag Manger platform nodig om het Google Tag Manager IQ te behalen.
De cursussen van Google vormen een duidelijk startpunt wanneer je hier mee aan de slag wilt. Voor zowel nieuwkomers als voor ervaren gebruikers. Je moet door alle stappen en processen heen om deze te behalen.

Er is één certificaat te behalen voor Google Tag Manager bij de Google Analytics Academy.
1. Google Tag Manager ( Google Tag Manager)

Google Analytics certificaten

Google Analytics certificaten zijn te behalen bij Google zelf en je hebt uitgebreide praktijkkennis nodig van de digitale analyses en het Google Analytics-platform om het Google Analytics IQ te behalen. We hebben als ROS Marketing alle certificaten behaald die hiervoor beschikbaar zijn. Lees over hier meer informatie over Google Analytics certificaten.