Google Tag Manager

Google Tag Manager is gratis software dienst van Google waarmee je verschillende soorten code (tags) op je website kunt installeren en aanpassen.

Zodra een klein stukje Tag Manager-code aan een project is toegevoegd, kun je heel gemakkelijk analyses en metingen doorvoeren vanuit een gebruikersinterface.

Beste online marketing bureau van Nederland

GOOGLE TAG MANAGER

Overzicht Google Tag Manager

Het opzetten van een effectieve marketingstrategie is een reis, geen bestemming.
Google Tag Manager (GTM) kan je helpen een groot deel van je digitale marketingstrategie te automatiseren met slechts een paar klikken.

Je kunt GTM zelf gebruiken om tags in te stellen voor het bijhouden van conversies, remarketinglijsten of formulieren.
De basis is voor iedereen gemakkelijk te gebruiken en in te stellen. Voor gevorderd gebruik heb je een techneut nodig om je bij te staan



De basisprincipes van Google Tag Manager

Met Google Tag Manager (GTM) kun je triggers of tags maken op basis van paginaweergaven of klikken op een specifieke link.
Denk hierbij aan e-commerce- en trafficdata die je bekijkt in Google Analytics, maar bijvoorbeeld ook conversiedata vanuit Google Ads.

Het werkt heel gemakkelijk. Je krijgt zo meer inzicht in het gedrag van je bezoekers: gebeurtenissen zoals kliks op je telefoonnummer of bepaalde call to actions zoals formulieraanvragen en contactaanvragen zijn eenvoudig te meten en in te stellen.

Ook wanneer je wilt bijhouden hoe vaak iemand op de link naar je e-mailnieuwsbrief klikt, kun je een trigger instellen waarmee het klikken op die link wordt gecontroleerd. De tag legt vervolgens informatie vast over wie erop heeft geklikt, wanneer ze hebben geklikt en waar ze vandaan kwamen.



Werken met triggers

Er zijn een paar verschillende soorten triggers die je kunt instellen in Google Tag Manager, afhankelijk van hoe ze je website beΓ―nvloeden.
Met vooraf gedefinieerde triggers hoef je slechts een paar keer op volgende te klikken totdat je tag is gemaakt. Wanneer je meer op maat gaat werken, dan kan het even duren totdat het precies goed is; er zijn namelijk veel opties binnen het systeem.

We geven je advies hoe het systeem te gebruiken, we stellen het systeem samen in of we nemen je alle werk uit handen.

Hoe dan ook: We zijn er voor je!



Firebase toevoegen aan je site/app

Firebase is een ontwikkelaarsplatform voor het bouwen, verbeterern an laten groeien van mobiele en web-apps.

Door een klein beetje code te schrijven kun je functies zoals berichten, pushmeldingen en bijvoorbeeld analyses toevoegen aan je apps.
Firebase is eigendom van Google, en integreert dus uitstekend met alle producten van Google, zoals Ads, Analytics, Google Sheets, Drive, enz.



Google Tag Manager leren gebruiken

Om GTM echt goed te leren zijn certificaten te behalen bij Google. Daarnaast heb je uitgebreide praktijk kennis nodig van de digitale analyses en het Google Tag Manger platform.
Deze cursussen van Google vormen een goed startpunt wanneer je hier mee aan de slag wilt. Voor zowel nieuwkomers als voor ervaren gebruikers. ROS Marketing heeft al deze certificaten in huis.
Google Tag Manager
ROS Certificaat



Laat ons je Google Tag Manager regelen

Het instellen van Google Tag Manager is gratis en eenvoudig, maar het kan het beste door professionals worden gedaan. Als je geen tijd hebt om meer te weten te komen over Tags, Triggers & Server Side Tracking maar wel een volledig beeld wilt van je websiteverkeer, meer data inzichten & marketing campagnes: we helpen je graag! Geef jezelf gemoedsrust en laat Google Tag Manager (en nog veel meer) aan ons over.

Maak afspraak

Video's Google Tag Manager

Liever een video bekijken over wat Google Tag Manager doet en hoe het in zijn werking gaat? We got you!

Bronvermelding: MeasureSchool

Bronvermelding: Analytics Mania - Google Tag Manager & Analytics