nlende

Google Analytics website snelheid

Website snelheid bij Google Analytics

Je ontvangt bezoekers via Google, social media, advertenties en nog tientallen andere plekken. Je wilt als ondernemer natuurlijk inzichten hierin hebben. Hoe snel is je website en waar kan je dit vinden in Google Analytics. Je kunt je website snelheid als je Google Analytics op je website hebt geïmplementeerd de bezoekers zien bij Site Snelheid.

Welke mogelijkheden er nog meer zijn met Google Analytics om je bezoekers te bekijken en monitoren, leggen we op deze pagina uit.

  • Website snelheidGoogle Analytics
  • Opties GAGoogle Analytics

Website snelheid

De snelheid van je website is erg belangrijk, bezoekers houden niet van lang wachten. Het is wetenschappelijk onderzocht en bewezen dat de eerste 10 seconden van het bezoek cruciaal zijn. Je wilt natuurlijk niet dat daarvan 8 aan laadtijd worden verspild.
Maar hoe weet je hoe snel je website is? Google heeft hier een eigen tool voor uitgebracht waar je de website kunt testen.

Deze tool is PageSpeed Insights van Google.
Wil je graag dat je website sneller wordt of wil je een volledig nieuwe website laten maken? We kunnen dit volledig voor je uitvoeren, vul het formulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Overzicht

Wat is dwelltime? Dwelltime is de hoeveelheid tijd die verstrijkt tussen het moment dat een gebruiker op een zoekresultaat klikt en vervolgens terugkeert naar de SERP's (Search Engine Results Page - In het Nederlands zoekmachine resultaat pagina).

Meer lezen over dwelltime? Bekijk dan is hetonderzoek van Microsoft over dwelltime.

Veelgestelde vragen

De meestgestelde vragen over bezoekers op je website. Op verzoek van onze klanten en volgers hebben we hier een lijst gemaakt met de meest gestelde vragen en antwoorden over Google Analytics tijd.

Er zijn meerdere online tools om de snelheid van je website te checken. We raden aan om te beginnen met de tool van Google zelf, dit is de PageSpeed Insight.

SERP staat voor Search Engine Results Page, naar het Nederlands vertaald “zoekmachine resultaat pagina”. Het is de eerste pagina die een zoekmachine toont aan de gebruiker bij een zoekopdracht. Zoekmachines zijn continue bezig om de SERP pagina zo relevant mogelijk te maken, zodat deze zoveel mogelijk aansluit bij de verwachting wat de gebruiker heeft van de zoekopdracht.