Google Analytics verkeer

Google Analytics Verkeer

Je ontvangt bezoekers via Google, social media, advertenties en nog tientallen andere plekken. Je wil als ondernemer natuurlijk inzichten hierin hebben. Als je advertenties en campagnes niet goed meet, dan ben je geld aan het verspillen. Het is belangrijk dat je weet wat werkt en wat niet. Je kunt je websitebezoekers als je Google Analytics op je website hebt geïmplementeerd, zien bij kanalen.

Welke mogelijkheden er nog meer zijn met Google Analytics om je bezoekers te bekijken en monitoren, leggen we op deze pagina uit.

  • VerkeerGoogle Analytics
  • KanalenGoogle Analytics
  • Social mediaGoogle Analytics

Verkeer

Er zijn maar weinig dagen waarop je klanten buiten je winkel staan te wachten om een nieuw product te kopen. Deze gebeurtenis zie je bij grote bedrijven zoals bijvoorbeeld Apple, wanneer ze een nieuwe IPhone uitbrengen. Wanneer dit gebeurt, dan weet je dat het product gewild en waarschijnlijk succesvol gaat worden.

Dit gebeurt niet meer zo vaak als een aantal jaar geleden. Tijden veranderen nu eenmaal. In de afgelopen 10 jaar zijn klanten meer en meer online gaan shoppen. Natuurlijk worden er nog steeds producten gekocht in de winkel en aan de balie. Maar er is een grote kans dat de meeste van je (potentiële) klanten niet meer in je winkelstraat lopen, maar online zijn te vinden.

Zoals een winkel normaal gesproken bijhoudt hoeveel klanten er binnen komen en producten er verkocht zijn, zo is dit ook belangrijk om online te doen. Zie je dat een bepaald product in de winkel voorbij wordt gelopen of de reisgidsen van een bepaalde bestemming blijven liggen terwijl de vakken eromheen leeg zijn, dan weet je dat je in ieder geval moet gaan kijken waarom dit product niet aanslaat. Je haalt dit weg en vervangt het met een ander product, je test en probeert de winkel vol te leggen met alleen maar producten die klanten graag kopen.

Je snapt dat dit belangrijk is om de winkel draaiende te houden, maar waarom doe je dit niet online?

Google Analytics statistieken zijn belangrijke tools om dit online goed te bekijken. Je krijgt bruikbare gegevens over je website. Gegevens die je kunt gebruiken voor slimme marketing en om beter doordachte, zakelijke beslissingen te nemen.

De meest elementaire statistiek is voor website verkeer. Deze statistiek vertelt je hoeveel mensen je website gedurende een bepaalde periode bezoeken. Of je nu meer verkeer genereert via betaalde Google/social media advertenties, een link op je business kaart of via een nieuwsbrief. Dit zijn nuttige statistieken voor ondernemers om te zien hoe hun website presteert in termen van bezoekers.

Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen over bezoekers op je website. Op verzoek van onze klanten en volgers hebben we hier een lijst gemaakt met de meest gestelde vragen en antwoorden over Google Analytics verkeer.

Waar komen de bezoekers op je website allemaal vandaan? Je website bezoekers achterhalen, kun je gemakkelijk doen via Google Analytics. De stappen om bij deze informatie te komen zijn.
Stap 1. Google Analytics
Stap 2. Doelgroep
Stap 3. Benchmarking
Stap 4. Kanalen.

Hoeveel bezoekers heb je via Facebook, Instagram, TikTok of andere social media op je website. Dit kun je gemakkelijk achterhalen in Google Analytics. Dit zijn de stappen om bij deze informatie te komen zijn.
Stap 1. Google Analytics
Stap 2. Acquisitie
Stap 3. Sociaal
Stap 4. Overzicht.