Google Analytics UTM Parameters

UTM tagging (Urchin Tracking Module) is een manier van URL tagging bij Google Analytics. Er worden hierbij UTM tags aan een link toegevoegd.

ÉÊn van de belangrijkste redenen waarom dit gedaan wordt is het inzichtelijker maken van de resultaten van marketingcampagnes.

Beste online marketing bureau van Nederland

CRYPTO

UTM Parameters

UTM-parameters zijn tags die je aan een URL toevoegt. Wanneer een gebruiker op een URL met UTM-parameters klikt dan worden er tags voor tracking teruggestuurd naar je Google Analytics. Google Analytics kan je dan precies vertellen wanneer een gebruiker je website bezocht heeft en welke UTM link hij/zij heeft gebruikt. Ook kan je hiermee precies het gedrag van de gebruiker zien.

Het is van essentieel belang dat wanneer je advertenties draait, je UTM parameters gebruikt.
Hiermee krijg je belangrijke informatie over hoe je campagnes presteren.
Vervolgens stel je de conversiedoelen in Google Analytics in. Met deze statistiek en opties kun je specifieke doelen voor je website instellen.
Zoals elke keer dat wanneer iemand een contact formulier invult of elke keer wanneer iemand een aankoop doet op je website, je precies ziet welke pagina's of content bronnen bijdragen aan die doelen.
Dit is belangrijk voor elke website!


Laat ons je Google Analytics regelen

Het instellen van Google Analytics is gratis en eenvoudig, maar het kan het beste door professionals worden gedaan. Als je geen tijd hebt om meer te weten te komen over analyses, maar een volledig beeld wilt van je websiteverkeer, laat ons je dan helpen.
Geef jezelf gemoedsrust en laat Google Analytics (en nog veel meer) aan ons over!

Maak afspraak

FAQ

Veelgestelde vragen over Google Analytics UTM Parameters

UTM tagging (Urchin Tracking Module) is een manier van URL tagging bij Google Analytics. Hierbij worden UTM tags aan een link toegevoegd. Een van de belangrijkste redenen waarom dit gedaan wordt is voor het inzichtelijker maken van de resultaten van marketingcampagnes.

Ja, je kunt deze zelf aanmaken en instellen. Voor meer informatie hiervoor raden we je aan bij de pagina URL-Makers te bekijken van Google Analytics.