Google Analytics UTM Parameters

UTM Parameters bij Google Analytics

Wat zijn UTM Parameters en hoe gebruik je deze? UTM tagging (Urchin Tracking Module) is een manier van URL tagging bij Google Analytics, er worden hierbij UTM tags aan een link toegevoegd.

Een van de belangrijkste redenen waarom dit gedaan wordt is voor het inzichtelijker maken van de resultaten van marketingcampagnes.

Welke mogelijkheden er nog meer zijn met Google Analytics om je bezoekers te bekijken en monitoren, leggen we op deze pagina uit.

  • VerkeerGoogle Analytics

UTM Parameters

UTM-parameters zijn tags die je aan een URL toevoegt. Wanneer een gebruiker op een URL met UTM-parameters klikt dan worden er tags voor tracking teruggestuurd naar je Google Analytics. Google Analytics je precies vertellen wanneer een gebruiker je website bezocht heeft en welke UTM link hij/zij heeft gebruikt, ook kan je hiermee precies het gedrag van de gebruiker zien.

Dit is van essentieel belang wanneer je advertenties draait dat je UTM parameters gebruikt. Hiermee krijg je echt belangrijke informatie over hoe je campagnes presteren. Vervolgens stelt je de conversiedoelen in Google Analytics in. Met deze statistiek en opties kun je specifieke doelen voor je website instellen. Zoals elke keer dat iemand een contact formulier invult of elke keer dat iemand een aankoop doet op je website. Zo zie je precies welke pagina's of contentbronnen bijdragen aan die doelen.
Dit is belangrijk voor elke website eigenaar!

Als je dit ook voor jouw website ingesteld wilt hebben, onze specialisten staan klaar om je te helpen. Vul het formulier in of bekijk een van de Google pakketten onderaan de pagina en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.


Veelgestelde vragen

De meestgestelde vragen over bezoekers op je website. Op verzoek van onze klanten en volgers hebben we hier een lijst gemaakt met de meest gestelde vragen en antwoorden over Google Analytics tijd.

UTM tagging (Urchin Tracking Module) is een manier van URL tagging bij Google Analytics. Hierbij worden UTM tags aan een link toegevoegd. Een van de belangrijkste redenen waarom dit gedaan wordt is voor het inzichtelijker maken van de resultaten van marketingcampagnes.

Ja, je kunt deze zelf aanmaken en instellen. Voor meer informatie hiervoor raden we je aan bij de pagina URL-Makers te bekijken van Google Analytics. Wil je graag hulp bij het maken van UTM Parameters. Vul dan het contactformulier in, we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.


ROS Marketing biedt uitgebreide online marketing services aan voor het bouwen van je branding.