Google Analytics Bezoekers

Je ontvangt bezoekers via Google, social media, advertenties en nog tientallen andere plekken.
Wie je website bezoekt kan je zien bij je nieuwe/terugkerende bezoekers.

Beste online marketing bureau van Nederland

GOOGLE ANALYTICS

Unieke gebruikers versus terugkerende gebruikers

Wat zijn unieke gebruikers en wat zijn terugkerende gebruikers op je website?
Het verschil leggen we hier voor je uit.

Unieke gebruikers

Dit zijn bezoekers waar de sessie voor de eerste keer wordt geregistreerd. Het kan natuurlijk voorkomen dat deze bezoeker al vaker is op je website is gekomen. Waarom wordt die dan opnieuw als eerste sessie geregistreerd?

Dit is afhankelijk van de cookie instellingen van de bezoeker. Wanneer een bezoeker op de website komt, hier een aantal pagina's bekijkt en vervolgens vertrekt en voordat hij opnieuw op de website komt zijn/haar cookies heeft verwijderd. Dan wordt deze gebruiker ''opnieuw'' als nieuwe bezoeker (sessie) gerekend.


Terugkerende gebruikers

Dit zijn bezoekers die al vaker een sessie hebben gehad op je website en de cookies niet verwijderd hebben. Google Analytics herkent deze gebruiker aan een unieke ID code die per gebruiker wordt aangemaakt. Deze is volledig anoniem om de privacy van de bezoeker te waarborgen.

Je komt bij de optie Verkeersbronnen in Google Analytics via:
1. Google Analytics
2. Doelgroep
3. Gedrag
4. Nieuwe/terugkerende bezoekers


Gemiddeld aantal pagina's per bezoek

We hadden het er net al even over: de winkel. Is deze goed ingericht, duidelijk en overzichtelijk of rommelig.

Waar bezoekers een winkelcentrum (internet) inlopen en een winkel bezoeken (tegenwoordig vaak een website) kun je, afhankelijk van hoelang ze in een winkel verblijven, goed zien of deze winkel producten had die de bezoeker interesseerde.

Blijven (veel) bezoekers langer op een pagina dan de andere, en is hier duidelijk verschil in te zien?
Dan kan je concluderen dat de inhoud van deze pagina als interessant wordt gezien.

Je komt bij de optie gemiddeld aantal pagina's per bezoek in Google Analytics via:
1. Google Analytics
2. Doelgroep
3. Overzicht


Leeftijd & geslacht

Of je nu een bedrijf hebt wat zich richt op lokale diensten of juist nationaal of internationaal wil zakendoen, je bedrijf zal door de bezoekers die vinden wat ze zoeken als prima worden beschouwd.
Terwijl bezoekers die het niet interessant vinden vaak de mensen zijn die niet vinden wat ze zoeken.
Het is daarom belangrijk om te weten wie en wat de personen zijn die jouw bedrijf aanspreken.

Komen er bijvoorbeeld veel jonge bezoekers, meer mannen of meer vrouwen op je website?
Afhankelijk hiervan kun je de content en de manier hoe je deze bezoekers aanspreekt aanpassen. Dit allemaal zodat de content beter past bij de wensen van de bezoeker.

Wil je de leeftijd & geslacht van de bezoekers van je website bij bekijken? Dat kan in Google Analytics via:

Leeftijd
1. Google Analytics
2. Doelgroep
3. Demografie
4. Leeftijd

Geslacht
1. Google Analytics
2. Doelgroep
3. Demografie
4. Geslacht


Laat ons je Google Analytics regelen

Het instellen van Google Analytics is gratis en eenvoudig, maar het kan het beste door professionals worden gedaan. Als je geen tijd hebt om meer te weten te komen over analyses, maar een volledig beeld wilt van je websiteverkeer, laat ons je dan helpen.
Geef jezelf gemoedsrust en laat analytics (en nog veel meer) aan ons over!

Maak afspraak

FAQ

Veelgestelde vragen over Google Analytics Bezoekers

Waar komen de bezoekers op je website allemaal vandaan? Je website bezoekers achterhalen kun je gemakkelijk doen via Google Analytics. De stappen om bij deze informatie te komen zijn.
Stap 1. Google Analytics
Stap 2. Doelgroep
Stap 3. Benchmarking
Stap 4. Kanalen

Je kunt dit gemakkelijk zien in Google Analytics. Dit zijn de stappen om bij deze informatie te komen zijn.
Stap 1. Google Analytics
Stap 2. Doelgroep
Stap 3. Overzicht