Triggers bij Google Tag Manager

Wat zijn triggers en hoe kun je deze gebruiken bij Google Tag Manager? Triggers staan bekend als wanneer iemand een formulier invult en deze verstuurd dan wordt er een trigger verstuurd.

oe je deze gebruikt en welke mogelijkheden er nog meer mogelijk zijn in Google Tag Manager met triggers, leggen we op deze pagina uit.

Op deze pagina

Informatie
Triggers
Gebeurtenissen & filters
FAQ
Google uitbesteden

Triggers

Zoals we zojuist bij Tags aangaven, heeft elke tag heeft zijn eigen missie en zijn eigen specifieke functie. Dit kan zijn voor wanneer een bezoeker op een link klikt, een formulier invult, een bestand download etc.. Deze gebeurtenissen staan bekend als triggers.

Het kan zijn dat je wilt bijhouden hoe vaak een bepaald bestand gedownload is of hoe vaak een formulier een formulier is ingevuld. Dit soort gebeurtenissen staan bekend als triggers en aan alle tags moet er ten minste één trigger zijn toegewezen, anders meet het niets.

Zie het onderstaande voorbeeld,

Download voorbeeld

01

GTM

02

Bezoeker op de website klikt downloaden

03

Geen trigger

04

Geen data


01

GTM

02

Bezoeker op de website klikt downloaden

03

Trigger

04

Data

Gebeurtenissen & filters

De eerste basis van triggers hebben we gehad, we gaan nu door naar het tweede gedeelte van de triggers. Triggers kunnen worden onderverdeeld in twee hoofdcomponenten: Gebeurtenissen en filters.

Wanneer je een trigger in GTM (Google Tag Manager) gaat configureren, krijg je een lange lijst met soorten triggers waaruit je kunt kiezen. Dit zijn verschillende types van triggers. Zodra je er een hebt gekozen, kun je de trigger verder instellen met de filters.

Filters kunnen verder worden onderverdeeld in drie delen: variabelen, operator en waarde. Over variabelen kun je verder lezen bij het hoofdstuk variabelen.

Je komt bij de optie overzicht in Google Tag Manager via:

Veelgestelde vragen

De meestgestelde vragen over bezoekers op je website. Op verzoek van onze klanten en volgers hebben we hier een lijst gemaakt met de meest gestelde vragen en antwoorden over Google Tag Manager Triggers.

Google Tag Manager is een gratis tool waarmee je (marketing)tags (codefragmenten of trackingpixels) op je website (of mobiele app) kunt beheren en implementeren zonder dat je de code hoeft te wijzigen.

Google Tag Manager hulp en ondersteuning voor je website? Lees onze informatie en blog pagina's over Google Tag Manager voor hoe je deze online tool gebruikt.

Google uitbesteden

Wil je graag informatie over wat de kosten zouden zijn om Wil je graag informatie over wat de kosten zouden zijn om Google Analytics , Google Tag Manager , Google Search Console , je vindbaarheid op Google verbeteren , Advertenties op Google , Google virtual tour , uit te besteden bij ons. Klik via de onderstaande button naar onze diensten pagina, bekijk de prijzen, vul het contact formulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om dit te bespreken.

Google uitbesteden

Anderen bekeken ook