Verkeer bij Google Analytics

Waar komen mijn website bezoekers vandaan en hoe kan je dit zien in Google Analytics? Dit kan je zien bij kanalen.

Welke mogelijkheden er nog meer zijn met Google Analytics om je bezoekers te bekijken en monitoren, leggen we op deze pagina uit.

Op deze pagina

Informatie
Verkeer
Social media
FAQ
Google uitbesteden

Verkeer

Er zijn maar weinig dagen waarop je klanten buiten je winkel te wachten staan om een het nieuwe product te kopen. Deze gebeurtenis zie je bij grote bedrijven zoals bijvoorbeeld Apple, wanneer ze een nieuwe Iphone uitbrengen. Wanneer dit gebeurd, dan weet je dat het product gewild en waarschijnlijk succesvol gaat worden.

Deze gebeurtenissen zijn niet meer zo vaak als een aantal jaar geleden. Tijden veranderen nu eenmaal. In de afgelopen 10 jaar zijn klanten meer en meer online gaan shoppen. Natuurlijk worden er nog steeds producten gekocht in de winkel en aan de balie. Maar er is een grote kans dat de meeste van je (potentiële) klanten niet meer in je winkelstraat lopen maar online zijn te vinden.

Zoals een winkel normaal gesproken bijhoud, hoeveel klanten er binnen komen en producten er verkocht zijn. Is dit ook belangrijk om online te doen. Zie je dat een bepaald product in de winkel voorbij wordt gelopen of de reis gidsen van een bestemming blijven liggen terwijl de vakken eromheen leeg zijn, dan weet je dat dit in ieder geval moet gaan kijken waarom dit product niet aanslaat. Je haalt dit weg en vervangt het met een ander product, je test en probeert de winkel vol te leggen met alleen maar producten die klanten graag kopen.

Je snapt dat dit belangrijk is om de winkel draaiende te houden maar waarom doe je die niet online?

Google Analytics statistieken zijn belangrijke tools om dit online goed te bekijken. Je krijgt bruikbare gegevens over je website. Gegevens die je kunt gebruiken om slimme marketing en beter doordachte zakelijke beslissingen te nemen.

De meest elementaire statistiek is websiteverkeer. Deze statistiek vertelt je hoeveel mensen je website gedurende een bepaalde periode bezoeken. Of je nu meer verkeer genereert via betaalde Google/social media advertenties, een link op je business kaart of via een nieuwsbrief. Dit zijn nuttige statistiek voor ondernemers om te zien hoe hun website presteert in termen van bezoekers.

Kanalen

Je ontvangt bezoekers via Google, social media, advertenties en nog tientallen andere plekken. Je wilt als ondernemer of marketeer hier natuurlijk inzicht in hebben. Als je advertenties en campagnes niet goed meet dan ben je geld aan het verspillen. Het is belangrijk dat je weet wat werk en wat niet.

Dat kan nu met de functie Verkeersbron in Google Analytics.

De ondernemer heeft meerdere manieren om mensen te interesseren voor zijn bedrijf. We helpen onze klanten meer bezoekers naar hun website te halen. Met hun betaalde zoekadvertenties, Facebook marketing & Instagram marketing .

Er is geen eenduidige combinatie om te gebruiken, dit hangt o.a. af van je. We zijn actief en gespecialiseerd in de toerisme & recreatie branche. Van klanten uit deze branche hebben we de kennis al in huis. Bedrijven uit andere branches helpen we graag en hier staan we uiteraard klaar voor.

Maar terug naar de bronnen, waar komen je bezoekers vandaan? Hoe presenteren we de campagnes, krijgen ze genoeg mensen om je webpagina's te bezoeken? Brengen gebruikers voldoende tijd door op de bestemmingspagina?

Een van de handigste Google Analytics-statistieken is Verkeersbron. Het toont de exacte bron van het verkeer op je website. Deze statistiek biedt een gemakkelijke manier om te weten welke kanalen het meest relevante verkeer naar je website brengen.

Je komt bij optie via:

01

Google Analytics

02

Doelgroep

03

Benchmarking

04

Kanalen

Social media

Social media is een van de meest invloedrijke kanalen geworden om potentiële klanten te bereiken. Het is ook de plek waar bedrijven zich zelf kunnen laten zien. Het gebruik van social media is volledig gratis.

Het gebruik hiervan draagt bij aan je bezoekers op je website.

Het is dus belangrijk te weten via welk sociaal media kanaal je de meeste bezoekers ontvangt op je website

Eén statistiek die is ingebouwd in Google Analytics, helpt je dat precies zien. De statistiek voor sociale media hier toont een uitsplitsing van verkeer van verschillende sociale mediakanalen.

Hiermee kun je bepalen welk sociaal media het meest geschikt is voor je bedrijf en waar je de meeste relevante bezoekers van ontvangt.

Wij helpen bedrijven bij Facebook marketing & Instagram marketing. Vul het formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Je komt bij optie in Google Analytics via:

01

Google Analytics

02

Acquisitie

03

Sociaal

04

Overzicht

Veelgestelde vragen

De meestgestelde vragen over bezoekers op je website. Op verzoek van onze klanten en volgers hebben we hier een lijst gemaakt met de meest gestelde vragen en antwoorden over Google Analytics verkeer.

Waar komen de bezoekers op je website allemaal vandaan? Je website bezoekers achterhalen kun je gemakkelijk doen via Google Analytics. De stappen om bij deze informatie te komen zijn.
Stap 1. Google Analytics
Stap 2. Doelgroep
Stap 3. Benchmarking
Stap 4. Kanalen.

Hoeveel bezoekers heb je van Facebook, Instagram, TikTok of andere social media op je website. Dit kun e gemakkelijk achterhalen in Google Analytics. Dit zijn de stappen om bij deze informatie te komen zijn.
Stap 1. Google Analytics
Stap 2. Acquisitie
Stap 3. Sociaal
Stap 4. Overzicht.

Google uitbesteden

Wil je graag informatie over wat de kosten zouden zijn om Wil je graag informatie over wat de kosten zouden zijn om Google Analytics , Google Tag Manager , Google Search Console , je vindbaarheid op Google verbeteren , Advertenties op Google , Google virtual tour , uit te besteden bij ons. Klik via de onderstaande button naar onze diensten pagina, bekijk de prijzen, vul het contact formulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om dit te bespreken.

Google uitbesteden

Anderen bekeken ook