UTM Parameters bij Google Analytics

Wat zijn UTM Parameters en hoe gebruik je deze? UTM tagging (Urchin Tracking Module) is een manier van URL tagging bij Google Analytics, er worden hierbij UTM tags aan een link toegevoegd.

Een van de belangrijkste redenen waarom dit gedaan wordt is voor het inzichtelijker maken van de resultaten van marketingcampagnes. Welke mogelijkheden er nog meer zijn met UTM Parameters in Google Analytics, leggen we op deze pagina uit.

Op deze pagina

Informatie
FAQ
Google uitbesteden

UTM Parameters

UTM-parameters zijn tags die je aan een URL toevoegt. Wanneer een gebruiker op een URL met UTM-parameters klikt dan worden er tags voor tracking teruggestuurd naar je Google Analytics. Google Analytics je precies vertellen wanneer een gebruiker je website bezocht heeft en welke UTM link hij/zij heeft gebruikt, ook kan je hiermee precies het gedrag van de gebruiker zien.

Dit is van essentieel belang wanneer je advertenties draait dat je UTM parameters gebruikt. Hiermee krijg je echt belangrijke informatie over hoe je campagnes presteren. Vervolgens stelt je de conversiedoelen in Google Analytics in. Met deze statistiek en opties kan je specifieke doelen voor je website instellen. Zoals elke keer dat iemand een contact formulier invult of elke keer dat iemand een aankoop doet op je website. Zo zie je precies welke pagina's of contentbronnen bijdragen aan die doelen. Dit is belangrijk voor elke website eigenaar!

Als je dit ook voor jouw website ingesteld wilt hebben, onze specialisten staan klaar om je te helpen. Vul het formulier in of bekijk een van de Google pakketten onderaan de pagina en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Veelgestelde vragen

De meestgestelde vragen over bezoekers op je website. Op verzoek van onze klanten en volgers hebben we hier een lijst gemaakt met de meest gestelde vragen en antwoorden over Google Analytics UTM Parameters.

Wat betekend de afkorting UTM? UTM tagging (Urchin Tracking Module) is een manier van URL tagging bij Google Analytics. Hierbij worden UTM tags aan een link toegevoegd. Een van de belangrijkste redenen waarom dit gedaan wordt is voor het inzichtelijker maken van de resultaten van marketingcampagnes.

Is het mogelijk om zelf UTM Parameters te maken? Ja, je kunt deze zelf aanmaken en instellen. Voor meer informatie hiervoor raden we je aan bij de pagina URL-Makers te bekijken van Google Analytics. Wil je graag hulp bij het maken van UTM Parameters. Vul dan het contactformulier in, we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book.

Google uitbesteden

Wil je graag informatie over wat de kosten zouden zijn om Wil je graag informatie over wat de kosten zouden zijn om Google Analytics , Google Tag Manager , Google Search Console , je vindbaarheid op Google verbeteren , Advertenties op Google , Google virtual tour , uit te besteden bij ons. Klik via de onderstaande button naar onze diensten pagina, bekijk de prijzen, vul het contact formulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om dit te bespreken.

Google uitbesteden

Anderen bekeken ook