Bezoekers bij Google Analytics

Wie bezoekt mijn website en hoe kan je dit zien in Google Analytics? Dit kan je zien bij je Nieuwe/terugkerende bezoekers.

Hoe je hier komt en welke mogelijkheden er nog meer mogelijk zijn in Google Analytics om je website bezoekers te bekijken, leggen we op deze pagina uit.

Op deze pagina

Unieke vs terugkerende
Gemiddeld aantal
Gedrag
Leeftijd & geslacht
Locatie & taal
Tips
Veelgestelde vragen
Google uitbesteden

Unieke gebruikers versus terugkerende gebruikers

Wat zijn unieke gebruikers en wat zijn terugkerende gebruikers op je website? We leggen hieronder uit wat het verschil is tussen unieke & terugkerende gebruikers.

1. Unieke gebruikers: Dit zijn bezoekers waar de sessie voor de eerste keer wordt geregistreerd. Het kan natuurlijk voorkomen dat deze bezoeker al vaker is op je website is gekomen. Waarom wordt die dan opnieuw als eerste sessie geregistreerd?

Dit is afhankelijk van de cookie instellingen van de bezoeker. Wanneer een bezoeker op de website komt, hier een aantal pagina's bekijkt en vervolgens vertrekt en voordat hij opnieuw op de website komt zijn/haar cookies heeft verwijderd. Dan wordt deze gebruiker ''opnieuw'' als nieuwe bezoeker (sessie) gerekend.

2. Terugkerende gebruikers: Dit zijn bezoekers die al vaker een sessie hebben gehad op je website en de cookies niet verwijderd hebben. Google Analytics herkent deze gebruiker aan een unieke ID code die per gebruiker wordt aangemaakt. Deze is volledig anoniem om de privacy van de bezoeker te waarborgen.

Je komt bij de optie Verkeers bronnen in Google Analytics via:

01

Google Analytics

02

Doelgroep

03

Gedrag

04

Nieuwe/terugkerende bezoekers

Gemiddeld aantal pagina's per bezoek

We hadden het er net al even over, de winkel. Is deze goed ingericht, duidelijk en overzichtelijk of rommelig.

Waar bezoekers een winkel centrum (internet) inlopen en een winkel bezoeken (tegenwoordig een website) Kun je afhankelijk hoelang ze in een winkel (tegenwoordig een website) goed zien, of deze winkel producten had die de bezoeker interesseerde.

Blijven (veel) bezoekers langer op een pagina dan de andere, en is hier duidelijk verschil in te zien. Dan kan je concluderen dat de inhoud van deze pagina als interessant wordt gezien.

Je komt bij de optie Gemiddeld aantal pagina's per bezoek in Google Analytics via:

01

Google Analytics

02

Doelgroep

03

Overzicht


Gedrag

Gedrag: Bezoeker komt op de website -> Informatiepagina 1 -> Product pagina -> Bedankt pagina
Bezoeker komt op de website -> Informatiepagina 2 -> Exit

Je ziet dat bij informatie pagina 1 bezoekers door klikken naar de product pagina en hier volgens een product kopen.

Het is handig om te weten als ondernemer, welke pagina's dit zijn en welke niet. Het kan je onder andere helpen om de juiste navigatie structuur van je website te maken. Op deze manier kan je de focus op de juiste pagina's zetten.

Bij Google Analytics kan je de informatie hierover vinden bij 2 opties.
Je komt bij de optie gedrag in Google Analytics via:

01

Google Analytics

02

Gedrag

03

Gedragsstroom

Leeftijd & Geslacht

Of je nu een bedrijf bent wat zich richt op de lokale diensten of juist nationaal of internationaal. Je bedrijf zal door de bezoekers die vinden wat ze zoeken als prima worden beschouwd terwijl de andere bezoekers het juist niet interessant vinden. Het is daarom belangrijk om te weten wie en wat de personen zijn die jouw bedrijf aanspreken.

Komen er bijv. veel jonge bezoekers, meer mannen of vrouwen op je website? Afhankelijk hiervan kun je de content en de manier hoe je deze bezoekers aanspreekt aanpassen. Zodat de content beter gaat bij de wensen van de bezoeker.


Wil je de leeftijd & geslacht van de bezoekers van je website bij bekijken?
Je komt bij de optie leeftijd & geslacht in Google Analytics via:

01

Google Analytics

02

Doelgroep

03

Demografie

04

Leeftijd


01

Google Analytics

02

Doelgroep

03

Demografie

04

Geslacht

Locatie & taal

Met een wereld die bijna volledig online is aangesloten worden producten makkelijk online besteld. Vanuit bed, op de bank of onderweg het is bijna overal mogelijk om op 't internet te gaan en iets online te bestellen.

Het is geweldig dat er vanuit zoveel verschillende hoeken van de wereld bezoekers op je website kunnen komen. Echter is wel belangrijk dat je weet welke landen dit zijn, je hebt namelijk een doelgroep waar je als bedrijf op focust. Verkoop je als webshop online producten, als reisbureau vliegtickets of lokale diensten en producten. Dan is het leuk dat er bezoekers uit Brazilië op je website zitten maar hier heb je dan eigenlijk niets, de bezoekers van deze website zullen je product waarschijnlijk niet direct kopen. Deze zorgen juist voor een onjuist beeld van analytische relevante informatie.

Het zelfde is van toepassing voor de taal optie bij Google Analytics, wellicht heb je een groot aantal bezoekers uit het buitenland en loop je sales van deze bezoekers mis omdat je website geen vertaal optie heeft.

Je komt bij de optie Locatie & taal in Google Analytics via:

01

Google Analytics

02

Doelgroep

02

Geo

04

Locatie


01

Google Analytics

02

Doelgroep

02

Geo

04

Taal

Tips voor meer bezoekers op je website

Gebruik.... Google Mijn Bedrijf Facebook Instagram TikTok LinkedIn Pinterest Twitter voor meer bezoekers


1  TikTok
Wat is TikTok? Hoe maak je een TikTok video? Wat kan je als bedrijf met TikTok?
We geven op deze en meer vragen antwoord, lees hier alles over TikTok Marketing.
2  Instagram
Instagram is 't populairste social media platform van dit moment. Maar waar het begon alleen foto plaatsen is dat de app allang niet meer. Lees hier verder over
Instagram marketing.
3  Aan de slag

Wil je graag aan de slag met je social media marketing maar weet je niet waar je moet beginnen. We raden je dan aan om onze blogs te lezen met handige tips, voorbeelden, stappenplannen en meer van Facebook, Instagram en TikTok. Direct echte resultaten boeken? Vul het contactformulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op over het uitbesteden van je (social Media) marketing.

Veelgestelde vragen

De meestgestelde vragen over bezoekers op je website. Op verzoek van onze klanten en volgers hebben we hier een lijst gemaakt met de meest gestelde vragen en antwoorden over Google Analytics bezoekers.

Waar komen de bezoekers op je website allemaal vandaan? Je website bezoekers achterhalen kun je gemakkelijk doen via Google Analytics. De stappen om bij deze informatie te komen zijn.
Stap 1. Google Analytics
Stap 2. Doelgroep
Stap 3. Geo
Stap 4. Locatie.

Hoeveel pagina's worden bezocht door een gebruiker per bezoek aan je website. Je kunt dit gemakkelijk zien in Google Analytics. Dit zijn de stappen om bij deze informatie te komen zijn.
Stap 1. Google Analytics
Stap 2. Doelgroep
Stap 3. Overzicht.

Google uitbesteden

Wil je graag informatie over wat de kosten zouden zijn om Wil je graag informatie over wat de kosten zouden zijn om Google Analytics , Google Tag Manager , Google Search Console , je vindbaarheid op Google verbeteren , Advertenties op Google , Google virtual tour , uit te besteden bij ons. Klik via de onderstaande button naar onze diensten pagina, bekijk de prijzen, vul het contact formulier in en we nemen zo spoedig mogelijk contact met je op om dit te bespreken.

Google uitbesteden

Anderen bekeken ook