X

De ultieme gids voor TikTok marketing

Gemiddelde leestijd: 25 min | 22-06-2020 | ROS Consultancy
Geschreven door: Robbert Hendrix

 

Het nieuwe TikTok blog is opgesteld met alle vragen en opmerkingen die we de afgelopen periode hebben gekregen. Als resultaat, de ultieme gids voor TikTok marketing in Nederland! Ben je benieuwd of TikTok iets voor je bedrijf kan zijn? Dan raden we je aan om dit blog rustig door te lezen en zelf te bepalen of dit iets voor je bedrijf is.

TikTok heeft op dit moment meer dan 800 miljoen maandelijkse actieve gebruikers en een gemiddelde dagelijks kijktijd van 52 minuten.

TikTok is daarmee officieel het nieuwste populaire platform in de social media wereld.

Maar TikTok wordt toch alleen gebruikt door kinderen en jongeren? Dit is een achterhaald argument om niet met TikTok marketing aan de slag te gaan. Bekende bedrijven en influencers maken inmiddels allemaal accounts aan en beginnen zich meer en meer op TikTok te begeven.

Klik hier als je benieuwd bent welke bekende bedrijven en influencers op TikTok zitten?

In dit blog vind je alles wat je moet weten over TikTok marketing!

Wil je graag hulp bij je TikTok marketing? Vul dan het contactformulier in en dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op.

 

Snel het antwoord op je vraag:
1.Wat is TikTok?
2.Waarom is TikTok een waardevol platform voor bedrijven?
3.Welke content presteert goed op TikTok?
4.Hoe werkt het TikTok algoritme?
5.Hoe werken TikTok advertenties?
6.Hoe maak je een TikTok account: een stapsgewijze handleiding
7.Hoe je een TikTok cross-promoot
8.Inzicht in TikTok Pro Analytics

 

Blog met tips voor TikTok marketing

 

1 | Wat is TikTok?

Geschiedenis

TikTok een social media app waarin het delen van video’s centraal staat. De app is een samenvoeging van de app Musical.ly & TikTok. In 2017 heeft een Chinees bedrijf Bytedance die op moment al hun eigen TikTok app hadden Musical.ly overgenomen. Musical.ly en TikTok werden samengevoegd en in 2018 werd de app TikTok ‘’opnieuw’’ gelanceerd.

De app was op dit moment vooral populair bij Generatie Z gebruikers.

 

Vines

De app heeft zijn succes onder andere te danken aan de korte video’s (Vine). Wanneer Instagram begon met video’s te introduceren in 2013 werden deze video’s vine(s) genoemd. Deze waren een succes! Alleen met maar 6 seconden videotijd gaan je gebruikers snel weer naar een andere video of app. Dit was een van de belangrijkste reden van Instagram om in 2015 de update door te voeren dat video’s nu 15 tot 60 seconden konden duren.

Later in 2017 kwam de update dat video’s ook 10 minuten kunnen duren. Inmiddels met IGTV kan je zelfs video’s uploaden die tot 60 minuten duren.

De 6/7 seconden vine video’s verdwenen door deze updates bijna volledig op Instagram.

Veel gebruikers vonden dit erg jammer en met TikTok wordt deze vine eigenlijk een soort van herleefd. Je ziet dat de korte video’s erg goed scoren op TikTok. Dit heeft er mee te maken dat het hoogtepunt van video binnen een aantal seconden gaat gebeuren en je bent hier zeker van aangezien de video maar max 15 seconden kan duren.

Dit is tegenstelling tot bij apps zoals Facebook & Instagram waar een video inmiddels wel 1 uur kan duren.

 

Groei

TikTok heeft een explosieve groei achter de rug. In november 2018 had de app 680 gebruikers, inmiddels halverwege 2020 heeft de app meer dan 800 miljoen actieve gebruikers. Daarnaast is de app meer dan 2 biljoen keer gedownload waarvan 315 miljoen downloads alleen in het eerste kwartaal van 2020.

TikTok is niet alleen enorm gegroeid onder tieners maar ook bij gebruikers van alle leeftijden. Beroemdheden, bedrijven en merken zijn (sommige wat sneller dan de ander) allemaal bezig met de hype van TikTok en gebruiken de eenvoudig te gebruiken videobewerkingstools van TikTok om vermakelijke video's te maken die 's (nachts) viraal succes behalen.

Zie hieronder het voorbeeld van een wereldberoemde Amerikaanse acteur, komiek, regisseur, producent en schrijver Kevin Hart, die inmiddels ook te vinden is op TikTok.

 

@imkevinhart

still nailing it. Your turn to ##ShowMeYourWalk

♬ Show Me Your Walk - Presented by Chase

 

Cijfers & statistieken

Hoewel in TikTok dansen en face video’s nog steeds centraal staan zie je ook veel andere soorten video’s terugkomen. Dit komt omdat er oneindige mogelijkheden zijn met geluiden, filters etc. De app scoort al maanden hoge cijfers in de statistieken. In het begin van dit jaar in januari, februari en maart in 2020 was TikTok de meest gedownloade app ter wereld. In maart zag je dat de app Zoom TikTok sinds maanden van de troon stoten in de app store maar alle cijfers bij elkaar opgesteld stond TikTok in maart nog steeds bovenaan.

In de maanden
april en mei zie je dat TikTok plaats moet maken voor de app Zoom. Zowel in alle 3 de categorieën, App store / Google Play en downloads in totaal stoot Zoom TikTok van de troon. Als je ziet dat de app Zoom voor maart nog in geen een van de 3 categorieën te vinden was, kun je dan ook gerust zeggen dat de groei van deze app en het overnemen van de nummer 1 plek in de statistieken deze app dat voornamelijk te danken heeft aan de Covid-19 crisis.

Bron van de cijfers: Sensortower

 

2 | Waarom is TikTok een waardevol platform voor merken?

De vraag die veel bedrijven zich stellen als er gesproken wordt over TikTok, wat is de waarde voor ons om actief te zijn op dit platform. Zoals we hierboven al aangaven, beleeft TikTok momenteel een periode van exponentiële groei.

Dit betekend dat er in de toekomst een enorm nieuw publiek klaar staat om aangeboord te worden. Daarnaast zitten er een hoop gebruikers op TikTok die niet eens Facebook hebben en meer TikTok dan Instagram gebruiken.

Bedrijven die hierin snel kunnen schakelen en goede creatieve content naar buiten kunnen brengen zullen hiervoor worden beloond. Deze bedrijven zullen een enorme merkbekendheid erbij krijgen met nauwelijks echte investeringen.

 

NBA -> Eredivisie

Waar we in Nederland nog wachtende zijn op een officieel eredivisie account, blijven andere bedrijven niet stil zetten.

Kijk maar naar is naar de NBA in Amerika.
De NBA (National Basketball Association) in Amerika is een pro TikTok gebruiker en omarmt deze ‘’nieuwe’’ app. De NBA heeft 7 werknemers die full time content maken en creëren voor het account. Dit heeft als resultaat dat het account inmiddels 11 miljoen volgers heeft en meer dan 217 miljoen likes heeft gekregen. Dat is nog eens gas geven!

Waar je op het Instagram account van de NBA alleen basketbal wedstrijden & hoogtepunten ziet, is dit bij het TikTok account net iets anders. Hier wordt de achterkant van de teams en de league veel meer zichtbaar. Er worden hier trainingen met grappige muziek en dans video’s op het veld van de spelers getoond. Ook wordt je meegenomen door de teammascottes door stadions en laten ze andere grappige video’s zien.

Je ziet ook dat de NBA constant inspeelt op gebeurtenis, dit een bijvoorbeeld een van de grappige video’s van een van de teammascottes nu er geen basketbal wedstrijden zijn tijdens de Covid-19 crisis.

@nba

This is how @sunsgorilla is ##keepingactive at home! 😂🏀 What skills are you working on? ##workoutwednesday

♬ TikTok All Star - BCD Studio

 

Mijn bedrijf op TikTok?

Mijn bedrijf is niet geschikt voor TikTok. Dit een reden die we regelmatig terug lezen en horen. We begrijpen dat je dit vindt en er zullen bepaalde sectoren zijn die makkelijker kunnen overstappen op andere apps dan andere. Maar..

Als we kijken naar de NBA in Amerika zou je verwachten dat deze zich alleen serieus zouden richten op statistieken en games. Echter gebruikt het de muzikale functies van de TikTok app zelf om de branding in de video’s extra kracht te geven. Je maakt de video’s hiermee veel aantrekkelijker en kunt je boodschap makkelijker naar voren schuiven.

Bij deze video is het duidelijk dat de NBA graag het succes van shot, de gezelligheid en de goede tijd tijdens een wedstrijd naar voren wilt schuiven. Met de opbouw van de beat en het moment dat de beat inkomt terwijl het shot raak gaat geeft een positieve en blij gevoel aan de kijker. Dit terwijl als de video zonder geluid is, deze direct een stuk saaier is.

Bekijk hieronder de video en oordeel zelf, met sound effecten of origineel geluid?

@nba

Nothing but net‼️😱

♬ Bangarang (feat. Sirah) - Skrillex

 

Persoonlijkheid

We zijn van mening dat wanneer een merk of bedrijf een meer persoonlijke kant laat zien aan het publiek dit bijna altijd positief is voor de positie en gevoel wat een volgers/klant/bezoeker heeft bij het bedrijf.

We gaan nog even verder met de NBA, want zelfs als je geen basketbal fan bent zou je toch kunnen overwegen om het account te volgen. Al is het alleen voor de grappige video’s van de teammascottes of dansende teams op ’t veld.

Dit is een van de reden waarom we ook virtuele rondleidingen, een contact, bedrijfteam en persoonlijke pagina’s hebben op de website. We willen graag dat je de achterkant ziet van het bedrijf, dit is namelijk veel meer persoonlijker dan een logo of een informatie tekst.

 

Viraal

TikTok is daarnaast een goede tegenhanger als betreft viraal gaan in de app. Waar het bij Instagram, Facebook en YouTube een stuk moeilijker is om viraal te gaan en miljoenen views te krijgen zonder volgers is dit bij TikTok wel mogelijk.

In TikTok is goede content de baas.

Bekijk dit voorbeeld maar, deze jongen die inmiddels maar 13.5K volgers heeft posten onderstaande video die meer dan 268K views scoorde, dit terwijl zijn volgende video nog geen 4K views scoorde. Zoals we al eerder aangaven is goede content de baas op TikTok.

 

@drilonb92

##germanyberlin ##berlin ##foryou ##furdich ##viral ##villa ##romana ##konigswesterhausen ##15liter ##gutenmorgen

♬ orijinal ses - _esmaaag

 

 

Link in de bio

Naast dat het dus ‘’makkelijker’’ is om viraal te gaan op TikTok en een grote merkbekendheid & bereik te generen voor je bedrijf is er nog een groot potentieel voordeel. Dit omdat het je een link i de bio kunt plaatsen. Op dit moment kunnen er nog maar een select aantal accounts dit. Maar er is een grote kans dat dit uitgebreid wordt naar meer gebruikers en uiteindelijk naar alle zakelijke accounts op TikTok.

TikTok link in de bio voorbeeld

 

Instagram & YouTube

Daarnaast kun je op dit moment Instagram & YouTube toevoegen aan je TikTok profiel, we verwachten dat deze optie in de toekomst zal veranderen en dat TikTok deze optie weg zal halen.

Wil je graag je Instagram en YouTube aan je TikTok account koppelen?
We leggen dit stap voor stap uit in ons blog: Instagram & YouTube koppelen aan TikTok.

TikTok Instagram en YouTube koppelen 1

 

Nog niet overtuigd?

Laten we dan een ander voordeel bespreken, het platform groeit erg snel en dit brengt nieuwe mogelijkheden met zich mee om te adverteren op TikTok.

TikTok-advertenties zijn al een bewezen marketingstrategie voor veel merken. Mercedes gebruikte bijvoorbeeld TikTok om hun merkbekendheid te vergroten, en moedigde de TikTok-gemeenschap aan om mee te doen aan Hashtag Challenge. De MBStarChallenge, die gebruikers aanmoedigde om het wereldberoemde Mercedes logo op hun eigen unieke manier te maken.

Hiermee schitterede de ster van Mercedes door heel TikTok heen in grappige & dans video’s, werd deze getekend en gebruikte sommige gebruikers de ster zelfs in tovertrucs.

De #MBStarChallenge heeft meer dan 180 miljoen videoweergave opgeleverd, werden er 185.000 video’s gemaakt door meer dan 73.000 deelnemers. Als gevolg hiervan heeft Mercedes-Benz meer dan 30.000 nieuwe volgers bij gekregen op TikTok.

Vervolgens werden met verschillende soorten advertenties de zichtbaarheid van het verdubbeld.
Voorbeelden van de #MBStarChallenge
Bron: TikTok Ads

Over het algemeen was de Hashtag Challenge in verschillende markten een succes. De actie genereerde een grote hoeveelheid UGC (user-generated content) en massale aandacht voor het merk op TikTok. Met wel meer dan 180 miljoen videoweergaven en meer dan 185.000 video's gemaakt door meer dan 73.000 deelnemers. De diversiteit aan creatieve inzendingen mag er dan ook wezen, van dans & muziek video’s, streetdance en magie tot het gebruik van het ingebouwde neusschilderseffect van de app om de 'stralende ster' te tekenen.

Belangrijkste cijfers:

Aantal deelnemers: 73K+
Aantal video views: 180M+
Nieuwe volgers: 30K+


3 | Welke content doet het goed op TikTok?

Om hier goed antwoord op te geven is het belangrijk om te kijken naar de verschillen tussen al bestaande succesvolle sociale netwerken, en de (nieuwkomer) TikTok. Het grootse verschil met de content van andere sociale netwerken TikTok is dat erbij TikTok een enorme trendcultuur is.

Dus hoewel originele, creatieve videoconcepten goed kunnen werken op Instagram of Facebook, zijn de best presterende TikTok video’s vaak de video’s die gemakkelijk door de massa kunnen worden na gedaan. Dit kan een nieuwe of een oude trend in een nieuw jasje gestoken zijn.

Neem bijvoorbeeld de levelup trend. Er zijn al meer dan 8.9 biljoen video’s gemaakt met deze trend. Bij deze trend stapel je wc rollen bij een deuropening en laat je als je een kat of hond als huisdier hebt hier over heen springen. Elke keer als ze er over heen springen maak je muur een level hoger. Inmiddels zijn hier een heleboel varianten op gekomen.

Het nummer wat bij deze trend het meest wordt gebruikt is van Ciara – Level up.

 

TikTok Trend voorbeeld


Zonder dat ze hier reclame voor maakt of adverteert is dit al bijna meer dan 2 miljoen gebruikt in de trend. Dit levert een hoop naamsbekendheid en bereik op met weinig investering. Daarnaast heeft TikTok ook de mogelijk voor artiesten om het ITunes account hieraan te koppelen.

Wil je dus het hele nummer beluisteren of toevoegen aan je Play list kan dit makkelijk vanuit de app. TikTok vergroot dus niet alleen de bekendheid van de artiest maar kan dus ook de streams van een artiest laten stijgen.

 

 

Zelf een trend proberen op TikTok

Zelf deze trend proberen of kijken wat er op dit moment speelt op TikTok? Als je niet zeker weet waar je op TikTok moet beginnen, kijk dan op TikTok's Ontdekkingspagina voor inspiratie. Hier vind je alle trending hashtags op basis van je geografische locatie, evenals een overzicht van populaire video's per categorie.

 

TikTok Discover page



4 | Hoe werkt het TikTok algoritme?

Dit is een vraag die we regelmatig krijgen op ons Instagram account. Uiteraard hebben we wel idee hoe het algoritme werkt. Let wel op, dit is niet bevestigd door TikTok. Daarnaast veranderd het algoritme voortdurend. Wil je goed scoren op TikTok? Goede content doet ’t bijna altijd goed bij een algoritme: )

Voordat we ingaan op het TikTok algoritme en hoe het werkt, moeten we er rekening mee houden dat TikTok er bekend om staat dat ze geen informatie delen over hoe de For You pagina werkt. In tegenstelling tot Instagram die openlijk heeft deelt, en verteld over hoe de feed en rankschikking werkt. Doet TikTok dit niet.

Maar op basis van onze ervaringen en reacties die we hebben gekregen van de TikTok app, hebben we 4 waardevolle tips voor je verzameld over hoe het algoritme van TikTok werkt. We hebben deze tips neergezet hieronder in de vorm van TikTok lessen. Je leest hier informatie erover en we geven je handvaten en tips hoe je deze tips kan toepassen voor je bedrijfsaccounts.

 

TIP

Gebruik trending Hashtags, muziek en wees actief met likes, het delen van video's en je comments.

 

TikTok algoritme les 1: Gebruik van trending Hashtags en muziek helpt

We starten met de hashtags en muziek, we bedoelen hiermee de hashtags die je gebruikt in de captions van je post en muziek die je onder je video’s kunt zetten. Gebruik van deze 2 zijn veruit het makkelijkst om het bereik van de video te vergroten. Met leuke en goed gematchte muziek bij de video, wordt de video automatisch langer bekeken. TikTok-video's met trending hashtags in het bijschrift worden bijvoorbeeld naar relevante Discovery-pagina's getrokken en kunnen zelfs worden gestimuleerd naar meer For You-pagina's. Er is geen concreet advies over welke hashtags de meeste impact hebben, maar #fyp, #foryou en #foryoupage zouden je kansen om in meer For You-feeds te verschijnen vergroten. Naast deze high-traffic hashtags is het altijd een goed idee om hashtags op te nemen die een niche vormen voor uw inhoud. Dit zal het TikTok-algoritme helpen begrijpen waar uw inhoud over gaat en wie er mogelijk in geïnteresseerd is.

 

TikTok algoritme les 2: Likes, delen & reageren

Een algoritme houd rekening met verschillende gebeurtenissen en meerdere indicatoren. Zo ook het algoritme van TikTok. Dus met welke gebeurtenissen en indicatoren houd het TikTok algoritme zich bezig om te kijken welke video’s het meest geschikt zijn voor de For-You pagina.

Wat zijn de belangrijkste functies?

Rewatches (het opnieuw kijken van een video)
Video’s volledig afkijken
Liken & reageren
De video delen op TikTok
De video delen naar een ander online platform
De gebruiker van de video volgen na/tijdens het bekijken van de video


Rewatches (het opnieuw kijken van een video), video’s volledig afkijken, liken & reageren, de video delen op TikTok, de video delen naar een ander online platform, de gebruiker van de video volgen na/tijdens het bekijken van de video. Al de bovenstaande acties, lijken allemaal sterke indicatoren die je TikTok algoritme beïnvloeden.

De kans is dus groot dat als je TikTok video echt vermakelijk of juist informatief is, deze het waarschijnlijk goed zal doen en aan de massa wordt geserveerd.

 

 

TikTok algoritme les 3: Kijktijd

Dat je bij TikTok ook met weinig volgers veel views kan krijgen is inmiddels duidelijk maar wat heeft dit te maken met de kijktijd van de gebruikers?

Wanneer je een video plaatst op TikTok, laat TikTok deze zien aan verschillende gebruikers tussen hun populaire video’s dit is vaak een kleine groep, laten we voor het gemak deze ‘’groep 1’’ noemen. Wordt er positief en goed gereageerd op je video door groep 1, dan schuift je video automatisch een rang op en komt die in een groep 2. Groep 2 is een grotere groep dan de eerste, je video wordt ingedeeld tussen video’s die populair zijn bij de gebruikers van groep 2. Reageert groep 2 positief op de video? Je raad het al, dan schuift je video weer een groep omhoog.

In deze verschillende groepen zitten uiteindelijk de bepalingen hoeveel en hoe vaak je video aan gebruikers getoond kan worden en of deze op de For-you pagina beland.

Op deze manier kan je dus zelf met maar een handvol volgers, toch een video plaatsen die viraal gaat en miljoenen views scoren.

 

 

5 | Op welke manieren kun je adverteren op TikTok?

 

Wat zijn TikTok advertenties?

Van targeting, advertentiecreatie, inzichtrapporten en tools voor advertentiebeheer, TikTok-advertenties bieden een krachtig, maar toch gemakkelijk te gebruiken platform om bedrijven en merken te helpen adverteren voor miljoenen gebruikers over de hele wereld.

Hoewel TikTok-advertenties nog niet zo populair zijn als Facebook- of Instagram-advertenties, zijn ze een ongelooflijke kans voor merken die hun bereik willen vergroten. En nu is het het perfecte moment om TikTok-advertenties te gaan gebruiken, aangezien niet veel merken en bedrijven hun potentieel hebben benut en omdat TikTok nu een enorm grote rol speelt in het leven van velen. Nederland heeft al meer dan 1 miljoen gebruikers!

Net als Instagram Ad Manager, automatiseren TikTok's advertentieplatformtools het proces van het maken, leveren en optimaliseren van uw advertenties.

Op TikTok kun je targeten op basis van locatie en leeftijd. In de toekomst wil TikTok het graag mogelijk maken dat ook interesses en gedrag hierbij meegenomen worden. Voordelen van adverteren zijn dat de doelgroep tot veel interactie bereid is, mits de content ze aanstaat natuurlijk.

 

Op welke manieren kun je adverteren op TikTok?

In-Feed Video

De In-Feed Video advertentie is een advertentie mogelijkheid, waarbij de video advertentie in de nationale nieuwsfeed van TikTok op de For You-pagina komt te staan. Deze advertentievorm kan met geluid geplaats worden en wordt voornamelijk geplaatst om de volledige aandacht te trekken van de gebruiker die op dat moment op de advertentie staat. Gebruikers die interesse hebben in een product of account die ze ooit hebben opgezocht, kunnen op hun For You-pagina een advertentie tegen komen die hun aandacht kan trekken. Een groot deel van adverteren via deze manier, is dat gebruikers doorverwezen kunnen worden naar de externe website. Ook is adverteren op TikTok nu nog relatief goedkoop, omdat er nog niet veel concurrentie bestaat.

In de onderstaande video kan je zien hoe een In-Feed Video er uit ziet op een For You Pagina.

 

Brand Takeover

Deze vorm van advertentie verschijnt wanneer TikTok gebruikers de app openen en het scherm een paar seconden volledig overnemen voordat het een In-Feed Video advertentie wordt. Een Brand Takover op TikTok duurt drie seconden als je dit via een foto doet, een video Take over duurt 3-5 secondes. Zo had je als voorbeeld tijdens het begin van de Corona pandemie een Brand Takeover advertentie dat ging over het steunen van onze zorgmedewerkers. Brand Takeovers worden niet alleen weergegeven zodra gebruikers TikTok openen, maar ze kunnen ook op de For You-pagina worden weergegeven als stilstaande beelden, GIF's of video's, inclusief een klikbare link die gebruikers naar een bestemmingspagina of een Hashtag Challenge binnen TikTok leidt. Brand Takeovers zijn ook handig voor het promoten van merkhashtags binnen TikTok.

Brand Takeover-advertenties zijn exclusief voor hun categorie, wat betekent dat TikTok ervoor zorgt dat gebruikers niet meer dan één merkovername per dag zien. Met Brand Takeover-advertenties kunt u met weinig concurrentie veel ogen op uw inhoud verwachten.

In de onderstaande video zie 3 verschillende advertenties in één. Het begint met de Brand Takeover en gaat daarna over in een In-Feed Video waarna je op een Hashtag drukt dat lijdt tot een challenge (lees het volgende stuk over Hashtag challenges).

 

Hashtag Challenge

Het beste van Branded Hashtag uitdagingen? Je kunt er veel plezier mee hebben! Ze zijn een geweldige manier voor merken om samen te werken en zichzelf naadloos te integreren in de TikTok cultuur en gemeenschap.

Het is belangrijk om goede en concrete doelen te hebben bij het maken van een Branded Hashtag Challenge. Bent u op zoek naar bekendheid voor een nieuw product? Of de algemene naamsbekendheid vergroten?

Wanneer een gebruiker op een gesponsorde hashtag klikt, wordt hij naar een bestemmingspagina op TikTok gebracht met het merklogo, een link naar zijn website, een korte beschrijving van de uitdaging en populaire video's met behulp van de hashtag. Zo zie je in de onderstaande compilatie video dat de hashtag #ChipotleLidFlip gebruikt wordt. Deze hashtag challenge was vorig jaar een erg groot succes.

 

Branded Filters

Een andere manier van adverteren is het ontwikkelen van verschillende filters. Zo kan je filters ontwikkelen in 2D, 3D en AR, zoals je die hoogstwaarschijnlijk kent van Instagram en Snapchat. Dit kan zorgen voor een hoge mate van angagement.

TikTok biedt nu merkbare en deelbare stickers, AR-filters en lenzen in hun advertentiemix. Branded filters/effecten kunnen maximaal 10 dagen per keer live zijn en zijn een geweldige manier om gebruikers aan te moedigen om direct met je brand te communiceren op een leuke manier!

In de onderstaande TikTok zie je een Aziatisch bedrijf/product dat een filter heeft gemaakt voor TikTok gebruikers die gesponsord worden om een video te maken.

@dewsisters

무너짐 없는 메이크업의 특급 비결!! ##오늘도철벽미모폰즈파우더 챌린지 도전!더운 여름날에도 다같이##폰즈파우더 해요!##sponsored

♬ 오늘도 철벽미모 폰즈 파우더 - 리썬

Bedrijven op TikTok

Veel Nederlandse bedrijven en merken hebben nog geen TikTok account. Dit kan komen, omdat TikTok minder groot is dan in de Verenigde Staten. Ben je benieuwd welke accounts in de top 5 staat van TikTok brands? Bekijk de onderstaande top 5 en klik op de naam om naar het account te gaan.

Top 10 nationale en internationale bedrijven op TikTok:

1. Chipotle
2. NBA
3. United Nations IFAD
4. The Washington Post
5. Guess

6. Coolblue
7. Bol.com
8. Basic Fit
9. afcajax
10. UStravel

 

 

 

6 | Hoe maak je een TikTok account: een stapsgewijze handleiding

 

Stapsgewijze handleiding

Een TikTok account aanmaken is erg gemakkelijk. Lees de onderstaande handelingen en bekijk de video.

1. Download de app TikTok
2. Kies tussen deze 5 opties:

- Telefoon/email
- Facebook
- Apple account
- Google account
- Twitter

3. Verjaardag invoeren
4. Kies tussen telefoon nummer of email adres
5. Verificatie
6. Maak een wachtwoord aan

 

 

 

 

7 | Hoe cross-promoot je een TikTok?

TikTok filmpjes kan je op veel verschillende manieren delen met andere social media platformen.

Zodra je TikTok-video in het open is, is het een goed idee om deze te promoten op je andere sociale kanalen, zoals Instagram en Facebook

Dit is niet alleen geweldig voor het vergroten van de bekendheid van je TikTok-account, het vergroten van je TikTok- volgers en het helpen verbeteren van je videoprestaties, maar het kan ook een geweldige kans voor inhoud zijn. Bovendien is het heel eenvoudig om een ​​TikTok-video rechtstreeks op je filmrol op te slaan, zodat je hem bijna overal kunt delen.

Om je TikTok-video op je filmrol op te slaan, open je gewoon een gepubliceerde video en tik je op Delen. Klik vervolgens op Opslaan in album. Wil je weten welke andere opties je hebt waar je je TikTok video op kan delen? Bekijk het hier onder!

Je kunt je TikTok video's naar vier social media platformen delen. Facebook, Instagram, Snapchat en Twitter.

Om je TikTok video op Facebook, Instagram, Snapchat en Twitter te delen, open je de gepubliceerde TikTok video die je graag wilt delen op deze social media platformen. Nu zie je allerlei ronde bollen staan met verschillende platformen waar je de TikTok video naar kan delen. Klik je bijvoorbeeld op Facebook, dan wordt de gepubliceerde TikTok naar Facebook overgezet en klaar gezet om gedeeld te worden.

 

Je kunt je TikTok video's in drie bericht soorten sturen. Via SMS, Facebook messenger en Whatsapp.

Om je TikTok video via SMS, Facebook messenger en/of Whatsapp te delen, open je de gepubliceerde TikTok video die je graag wilt delen op deze social media platformen. Nu zie je allerlei ronde bollen staan met verschillende platformen waar je de TikTok video naar kan delen. Klik je bijvoorbeeld op SMS, dan wordt de gepubliceerde TikTok naar SMS overgezet en klaar gezet om gestuurd te worden.

Je kunt je TikTok video's op je Instagram en Whatsapp stories plaatsen.

Om je TikTok video op je Instagram en Whatsapp stories te plaatsen, open je de gepubliceerde TikTok video die je graag wilt delen op deze social media platformen. Nu zie je allerlei ronde bollen staan met verschillende platformen waar je de TikTok video naar kan delen. Klik je bijvoorbeeld op Instagram stories, dan wordt de gepubliceerde TikTok naar Instagram stories overgezet en klaar gezet om gedeeld te worden.

Je kunt je TikTok video's ook via Email en Airdrop verzenden.

Om je TikTok video via Email en/of Airdrop te versturen, open je de gepubliceerde TikTok video die je graag wilt delen op deze social media platformen. Nu zie je allerlei ronde bollen staan met verschillende platformen waar je de TikTok video naar kan delen. Klik je bijvoorbeeld op Email, dan wordt de gepubliceerde TikTok naar je Email overgezet en klaar gezet om verstuurd te worden.

 

8 | Inzicht in TikTok Pro Analytics

De analyses van TikTok zijn alleen beschikbaar op Pro-accounts, wat betekent dat als je serieus wilt groeien op TikTok, het een goed moment is om de upgrade uit te voeren.

Als u overschakelt naar een Pro-account, worden de belangrijkste statistieken van uw profiel ontgrendeld en het is helemaal gratis.

 

Hoe een TikTok Pro-account instellen:


1. Ga naar "Beheer mijn account" door op de drie stippen in de rechterbovenhoek van je profielpagina te tikken.
2. Selecteer 'Overschakelen naar Pro-account'.
3. Kies uw bedrijfssector.
4. Je TikTok-account laadt een Pro-account opnieuw met een nieuwe analyse-sectie!

 

 

TikTok Pro Analytics: overzicht

Ga voor een snelle voorraadcontrole van uw TikTok-analyses naar uw overzichtspagina.

Hier ontdek je je videoweergaven, aantal volgers en profielweergaven van de afgelopen 7 of 28 dagen.

Door uw prestatietrends gedurende 7 en 28 dagen te volgen, kunt u gebieden van groei en achteruitgang identificeren. Duik in deze prestatietrends om uw toekomstige content strategie te informeren.

Als je bijvoorbeeld een piek in video's op een bepaalde datum ziet, onderzoek dan of een van je video's het bijzonder goed heeft gedaan, of dat je cross-promotie-activeringen hebt gedaan, en noteer alles wat je in de toekomst kunt repliceren.

 

TikTok Pro Analytics: inhoud

TikTok's Content Analytics is geweldig om een ​​beter begrip te krijgen van hoe uw video's in de loop van de tijd presteren.

Je kunt zien hoeveel video's je in de afgelopen zeven dagen hebt gepubliceerd, en welke van je video's het meest populair zijn geweest in je account in deze periode.

Besteed speciale aandacht aan je trending video's. Als al je best presterende video's een vergelijkbaar thema, indeling of hashtag hebben, is de kans groot dat je een goede plek voor je merk hebt geïdentificeerd.

 

TikTok Pro Analytics: volgers

Als je je publiek op TikTok beter wilt begrijpen, is het tabblad Analytics-analyse een geweldige plek om te beginnen.

 

Het tabblad Volgers laat zien hoeveel volgers je hebt, je 7-daagse groeisnelheid, de uitsplitsing naar geslacht van je volgers, topgebieden, volgersactiviteit en de video's die je volgers de afgelopen 7 dagen het meest hebben bekeken.

Als u de verdeling van uw volgers begrijpt, kunt u begrijpen of u de doelgroep voor uw merk daadwerkelijk bereikt. Als u bijvoorbeeld een herenmodemerk in New York bent, wilt u een meerderheid van het mannelijke publiek met de VS als uw belangrijkste territorium.

En als uw TikTok-demografie niet overeenkomt, is het waarschijnlijk een goed idee om uw inhoudsstrategie te heroverwegen.

Dit tabblad biedt ook inzichtelijke details over de activiteit van uw volgers op TikTok.